Den elektriska länspumpen har ju varit försvunnen sedan vattenincidenten förra hösten men igår hittade jag den igen i “Grävlingboden”.
Jag lyckades även identifiera hur den varit kopplad ombord. Det var litet meckigt to en del av kablarna var ganska korroderade.
Den manuella driften som sköte med en fjädrande vippströmbrytare funkar bra men flottörbrytaren verkar vara paj. Får se om jag kan få ordning på den i vinter.
Jag har ju även köpt en manuell diafragmapump på BT men jag har inte riktigt klurat ut var den skall sitta. Om den sitter I akterstuven på något sätt så kan man ju kontrollera den samtidigt som man seglar; men då måste man å andra sidan sitta i sittbrunnen när man kanske hellre vill vara under däck för att hantera ev. vatteninträngning.
Kanske kan man ha två pumpar i serie? En som nås från rorkulten och en i salongen. Då får man ju ett extra par backventiler på vägen. Jag får klura på det.